reklama

AGU fall metting: dojmy z mojej prvej 5-dňovej konferencie v Kalifornii (+foto)

Komu by sa nechcelo pracovne stráviť týždeň pred Vianocami v San Franciscu. Moji Profesori mi doporučili ísť prezentovať môj projekt keďže to mám aktuálne na skok. S radosťou som počúvol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Od Novembra 2015 až do Mája 2016 budem pracovať s jednou Profesorkou z Massachusettskej Univerzity. Oblasť nášho výskumu je veľmi podobná, preto súhlasila s kolaboráciou a mojim príchodom do USA. Asi ani nie je prekvapenie, že som poslal abstrakt do sekcie v ktorej patrila medzi organizátorov.

V krátkosti čo je AGU fall meeting. Najväčší svetový GEO-kongres, konajúci sa každoročne počas piatich dni v San Franciscu. Stretne sa tam viac než 24 000 vedcov. Prezentuje sa viac než 14 000 posterov a 7 000 zväčša 15 minútových prednášok. Ako aj po minulé roky, AGU fall meeting sa konalo v Moscone center, ktorého návšteva si zaslúži predčasné plánovanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja prvá skúsenosť. Som len na začiatku druhého ročníka môjho PhD, čiže po vedeckej stránke som nečakal, že kongres bude tak nápomocný. Pochopiteľne som vedel, že tam budú prezentovať tí najlepší z celého sveta, no znalcov z mojej oblasti som už mal možnosť stretnúť pred pár mesiacmi a diskutovalo sa niekoľko hodín. Okrem kvalitných prezentácii som sa osobne stretol pri posteroch s ľuďmi, ktorých budem citovať vo svojej publikácii. Na môj výskum sa prišlo pozrieť aj niekoľko vedcov z iných oblastí, ktorí poukázali nové argumenty, ktoré s mojim backgroundom neboli pre mňa tak jasné. K tomu čo som ale vôbec nečakal došlo už takmer na konci kongresu. Bol som dosť unavený z prednášok, tak že si idem pozrieť postery z mojej sekcie. Každý deň sa prezentovalo asi 200 nových, čiže o nudu bolo postarané. Došiel som k jednému ktorého názov sa začínal:,, A 4D analogue modelling... ", hneď všetká únava odišla a mne sa objavil úsmev na tvári, keďže už niekoľko mesiacov rozmýšľam, že danú technológiu musím aplikovať vo svojom výskume. Pred posterom som sa stretol aj s jeho tvorcami (švajčiarsko-nórsky tým). Vysvetlil som im na čom pracujem a ako si už dlho želám aplikovať ich technológiu. Keďže naopak naše laboratórium využíva novšie materiály vo svojich experimentoch, záujem o budúcu kolaboráciu na seba nenechal dlho čakať a ponúkli mi, že ma radi uvidia pracovať s ich CT skenerom. Áno, aj geológovia zneužívajú CTčka pre svoj prospech.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme po Američanoch a Číňanoch, tam bolo dosť Francúzov, nejakí známi z Talianska, započul som aj poľštinu a češtinu. Verím, že som tam nebol sám pôvodom zo Slovenska, no s určitosťou viem, že žiadna slovenská Univerzita alebo iný inštitút tam nemal zastúpenie. Je to škoda, rád by som spoznal Slovákov pracujúcich na podobných veciach. Mohlo by sa jednať o budúcich kolaborantov alebo priamo kolegov.

Jakub Fedorik

Jakub Fedorik

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovák, profesionálne štruktúrny geológ. Aktuálne PhD kandidát na University of Pavia/University of Massachusetts/University of Bern. Linkedin Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu