reklama

Žil som v meste kde útočil terorista a chcem niečo poradiť Slovákom

Niekoľko rokov dozadu som na vlastnej koži zažil strach o život. Uvedomil som si, že v meste v ktorom študujem vraždí terorista a nikto nemá ani len páru o koho sa jedná. Teraz si uvedomujem ako k tomu vlastne došlo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Tri roky dozadu v meste Toulouse kde som chodil na Vysokú školu, zabíjal Mohammed Merah. Útočil tri krát a dokopy ukončil sedem ľudských životov.

Moje pocity počas útokov:

Najväčší strach do mňa vošiel po tretom útoku, keď ešte neznámy motorkár zabíjal pred židovskou školou asi kilometer od miesta kde som býval. Nevedeli o koho sa jedná, nič. Nasledujúci deň keď som šiel do školy, som čakal na semafore a na zelenú pridal pri mne stojací skúter, myslel som, že pustím do gatí. Bol to hrozný pocit. V škole sme nonstop sledovali na telefónoch aké sú nové informácie, či už vedia kto to je a či už je lokalizovaný. Veľmi zvláštne dni môjho života.

Moje pocity z cudzincov vo Francúzsku:

Mám aj dobré aj zlé skúsenosti. Dobré poväčšinou s čerstvými imigrantmi, tie horšie s potomkami prvej generácie imigrantov. Môj najlepší kamarát vo Francúzsku bol z Maurícia a predkov mal niekde z Indie, čiže bol čierny a vierovyznanie? No boli u nás v byte ktorí sme spoločne tri roky zdieľali nejaké sošky slonov a všade to čmudilo za voňavými tyčinkami. Tomu človeku budem ďakovať do konca života, lebo bez neho by som Vysokú asi nezvládol, kedže ma v prvom ročníku doučoval matematiku a fyziku. Jednoducho vedel vypočítať všetko. 

Prečo je dnes problém na západe:

Tak isto ako my Slováci, ktorí odchádzame pracovať/žiť do zahraničia, si nechávame skákať po hlave, robíme podradné práce a akceptujeme to, lebo chápeme, že v danom štáte nie sme doma, no ich peniaze sú fajn. Ale čo sa deje v takom Francúzsku? Druhá generácia imigrantov, má už francúzsky občiansky, vie plynule po francúzsky a slabšie jazykom svojich rodičov. No od Francúzov dostáva to isté čo ich rodičia, tak isto im skáču po hlave a nedajú im príležitosť žiť rovnocenný život. Vyššie spomínania terorista chcel byt francúzskym vojakom, no bohvie prečo ho k sebe nezobrali, tak zabil ľudí s ktorými mohol slúžiť a kedže už stihol byť aj radikalizovaný, tak si to odniesli aj židia. A takýchto už dopredu diskriminovaných je strašné kvantum. Potom nech sa Francúzi nečudujú, no môžu si za to sami.

Čo by som chcel poradiť Slovákom:

To, že teraz holohlaví robia protesty na námestiach šíri len nenávisť a nezabráni príchodu cudzincov. Určite nejakí prídu, či to tí na námestiach chcú alebo nechcú. Ale je už len na Vás či si z nich vychováte kompletne integrovaných spoluobčanov, alebo tzv. stratené duše - možno neskôr Maťka a Kubka Merahových...

Jakub Fedorik

Jakub Fedorik

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovák, profesionálne štruktúrny geológ. Aktuálne PhD kandidát na University of Pavia/University of Massachusetts/University of Bern. Linkedin Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu